zondag 26 mei 2013

Parallel universum

Tot een jaar geleden kregen we het nog voor elkaar om de jongens te laten kijken naar de cultureel en pedagogisch verantwoorde programma's van Nederland 3. Zolang ik 's ochtends in het weekend (rond half zeven!) met ze mee naar beneden ging, kon ik het tv-kijken goed in de smiezen houden. En ik voelde me een heel verantwoordelijke moeder.

Maar ook heel verantwoordelijke moeders willen wel eens uitslapen. Dus nam ik me voor om de jongens 'een beetje los te laten' en ze 's ochtends alleen naar beneden te laten gaan. Als ik dan rond acht uur (da's toch best uitslapen?) naar beneden kwam om Jens z'n medicatie te geven, stond de televisie niet meer op Nederland 3. De mannen hadden al heel snel Nick Toons en Cartoon Network (door Toine uitgesproken uit KartjeNetwurk) gevonden.

Uiteraard kijken ze Power Ranger Samurai, waar, tot mijn grote verbazing, nog best een goede (heel Amerikaanse) moraal inzit. Maar leuker vinden ze nog de tekenfilmseries, die volgens mij niet voor 7- en 4-jarigen bedoeld zijn. Ik stond vorige week echt te klapperen met mijn oren toen ik teksten als 'ik bevind me in een parallel universum' en 'we moeten de buitenaardse entiteiten detecteren' voorbij hoorde komen. De verhaallijnen zijn erg abstract, maar de heren zitten als aan de buis vastgezógen. Als ik vraag of ze niet liever kijken naar een serie op Telekids, kijken ze me vernietigend aan. Vooral Toine van 4 jaar rolt dan met z'n ogen: 'mahaam, dat is voor baby's!'

Gelukkig kijken de heren, bij Gods gratie, wél elke week Checkpoint. Toch nog Nederland 3!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten